maandag, 25 maart 2013 17:47

Krukas-sensor Golf 4.

Geschreven door 
Beoordeel dit item
(0 stemmen)
krukas-sensor krukas-sensor

Onlangs ontving ik van een klant de opdracht om een slecht startende Golf te onderzoeken. Klant had al de krukas-sensor en nokkenas-sensor vervangen,bedrading en distributie gecontroleerd. Eerst maar een autoscan gemaakt (de modules zonder storing heb ik weggelaten).

Resulaten van de autoscan:

VCDS Version: Release 11.11.5
Data version: 20121213
--------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
Mileage: 225300km/139994miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06A-906-019-AEH.lbl
Part No: 06A 906 019 AK
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Coding: 04000
Shop #: WSC 01317
VCID: 6CD77D5B1CB89578ED4

2 Faults Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
Readiness: N/A

 

 

-------------------------------------------------------------------------------
Adress 17: Instruments Labels: 1J0-919-xxx-17.lbl
Part No: 1J0 919 861 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V14
Coding: 04143
Shop #: WSC 00000
VCID: 3169AC2FFB1A38909E2

Subsystem 1 - Part No: Ident
Component: Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0384302
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0384302

1 Fault Found:
01176 - Key
07-10 - Signal too Low - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Twee fouten dus. Die van de krukas-sensor houd verband met het slechte starten.Die van de immobilizer (sleutel) niet,
want dan zou de auto helemaal niet aanslaan.Het mooie van dit type motormanagement is dat de motor wel aanslaat zonder
krukas-signaal wat de meeste andere niet doen.Het signaal van de nokkenas-sensor word dan gebruikt voor de toerental
informatie, met als gevolg dat het starten langer duurt alvorens aan te slaan.
Ik heb de motor gestart en het krukas-signaal gemeten in de stekker van de losgenomen sensor.De vorm van het signaal was goed,alleen de top-top waarde was aan de lage kant.Dit duid op een te grote afstand tussen sensor en impulswiel waardoor
de benodigde drempelspanning van het signaal bij starten niet word overschreden.Bij nadere inspectie bleek de sensor niet
vast genoeg te zitten.Waarschijnlijk is de M6 bout met een dopje vastgezet welke bij aandraaien "vastloopt" op de sensor.
Ik heb hem aangedraaid met een imbus-stift en het probleem was opgelost.

Lees 275657 keer Laatst aangepast op donderdag, 10 maart 2016 19:39
Meer in deze categorie: Ruitenwissers Volvo XC70 »